2 min. te lezen
Tegenwoordig ontkom je er niet aan, overal waar je naartoe gaat, of het nu een evenement of bijeenkomst is, krijg je wel een bedrukte pen of dopper meegegeven. Wat op zo’n moment voor de ontvanger van deze relatiegeschenken als een fijne verrassing lijkt, is eigenlijk voor de gever, in dit geval de bedrijven, een tactische zet.
Relatiegeschenken zijn bedoeld om uit te delen aan (potentiële) klanten en zakenpartners en zijn ook bewezen effectief te zijn. Hoe deze op het oog simpele producten nu voordelen voor bedrijven kunnen hebben of nog beter gezegd; voordelen voor jouw bedrijf kunnen hebben, wordt nader uitgelegd.
Cadeautjes geven op zich heeft al veel voordelen en hetzelfde geldt voor het uitdelen van relatiegeschenken. Je laat op zo’n moment namelijk zien dat je om de andere partij geeft en daarom bereid bent deze extra moeite te nemen. De ontvanger, in dit geval klanten of partners, zullen dit waarderen en een meer positief gevoel bij jou en je bedrijf krijgen.
Op deze manier verstek je de relaties die je met de mensen om je heen hebt, waardoor deze mensen uiteindelijk eerder terug zullen komen voor meer zaken. Het scheelt trouwens dat relatiegeschenken helemaal niet duur hoeven zijn, vooral wanneer je ze aanschaft bij relatiegeschenken xl. Dankzij hun brede assortiment en uitstekende service heb je voor een prikkie de ideale relatiegeschenk voor jouw doelgroep.
Naast het feit dat relatiegeschenken leuk zijn om te geven, zijn ze niet alleen bedoeld om een fijn gevoel bij de ontvanger op te wekken. Relatiegeschenken zijn namelijk ideaal als marketinginstrument. Wanneer de met logo bedrukte producten eenmaal bij de ontvanger thuis of op het kantoor liggen, zullen ze ervoor zorgen dat iedereen in die omgeving blootgesteld wordt aan jouw bedrijfsnaam.
Zo zorg je ervoor dat je bedrijf als het ware meer naamsbekendheid krijgt en iedereen weet dat een groter bereik leidt tot meer sales. Omdat relatiegeschenken ook nog eens goedkoop zijn, is het een duurzame vorm van marketing. Denk maar eens aan hoe lang zo’n bedrukte boodschappen tas wel niet in de gang hangt.
Een ander voordeel van het uitdelen van relatiegeschenken is het positieve effect dat het heeft op je bedrijfsimago. Door het uitdelen van relatiegeschenken laat je namelijk zien dat je investeert in de mensen om je heen. Zij zullen dat waarderen en positiever over je praten, waardoor je bedrijf geassocieerd wordt met deze positiviteit en gulheid.
Wanneer je ook nog eens kwalitatief goede en unieke relatiegeschenken uitdeelt, dan zal je bedrijfsimago nog meer verbeteren. De speciale producten die je dan uitdeelt representeren als het ware de producten of diensten die je aanbiedt. Als je relatiegeschenken vervolgens van topkwaliteit zijn, zullen mensen dat ook verwachten van datgene wat je aanbiedt, wat op den duur zal leiden tot meer verkopen.